
MATLAMAT PENTING 1: MENINGGALKAN TANGGAPAN PERTAMA YANG BAIK.
Panggilan telefon pertama anda bertujuan untuk mengenali dan menjalin hubungan perniagaan.

MAKLUMAT PENTING 2: BERKOMINIKASI DENGAN PENUH YAKIN.
Angkat telefon,teruskan perbualan,cakap

MAKLUMAT PENTING 3: BERI TUMPUAN KEPADA APA YANG RELEVAN KEPADA PROSPEK ANDA.
Apabila anda cuba menjual,prospek anda akan bertanya diri sendiri," Bagaimana ini membawa manafaat kepada saya dan ekonomi operasi saya dan/atau kekayaan pemegang saham saya?' Pastikan produk atau perkhidmatan anda memberikan jawapan sebenar kepada soalan ini.
MAKLUMAT PENTING 4: BERITAHU APA YANG ANDA TAWARKAN SERTA-MERTA.
Perbualan dengan prospek memerlukan komitment masa,perhatian dan sumber.Anda perlu terus-terang tentang apa yang anda tawarkan

MAKLUMAT PENTING 5: MENINGGALKAN TANGGAPAN AKHIR YANG HEBAT.
Apa yang anda luahkan pada akhir perbualan pertama anda sama penting dengan apa yang anda nyatakan pada permulaannya.Pastikan bahawa pada akhir prospek anda berhasrat untuk berbual dengan anda sekali lagi.
No comments:
Post a Comment