Sebagai sebuah organisasi yang melatih perunding setiap tahun,kajian mendapati bahawa jurujual kehilangan lebih banyak jualan akibat lebih bercakap daripada mendengar. Kami merujuk pendekatan ini sebagai jualan menggunakan mulut. Mereka yang menggunakan kaedah ini mungkin kehilangan lebih banyak jualan daripada yang sepatutnya boleh disempurnakan sekiranya mereka mengurangkan cakap dan melebihkan mendengar. Anda boleh membantu perunding anda mengasah bakat dengan cara bertanyakan soalan,kebolehan bertanyakan soalan ialah asas kepada proses jualan yang berjaya.Apabila anda menyoal dengan baik,anda membuat penyelidikan yang lebih mendalam dan merungkai apa yang sebenarnya terkandung dalam minda dan hati prospek.
10 sebab mengapa soalan sangat penting kepada pasukan jualan anda:
1. Soalan membolehkan jurujual mengawal interaksi.
2. Soalan menunjukkan bahawa jurujual berminat mengetahui lebih lanjut tentang prospek dan perniagaan meraka.
3. Soalan membolehkan jurujual mendapatkan maklumat lanjut.
4.Soalanmembolehkan jurujual melibatkan prospek dan menggalakkan prospek supaya lebih banyak bercakap
5. Soalan membantu jurujual menentukan bila,apa dan mengapa prospek akan membeli produk atau perkhidmatan yang ditawarkan.
6. Soalan membuktikan seorang jurujual lebih berminat mempelajari tentang prospek daripada bercakap tentang kepenting mereka sendiri.
7. Soalan memberi masa kepada jurujual untuk berfikir.
8. Soalan menunjukkan profesionalisme dan minat anda.
9. Soalan menjadikan jurujual penyelesai masalah.
10.Soalan mempersiapkan jurujual untuk menyampaikan produk atau perkhidmatan sebagaimana yang mahu dilihat oleh prospek.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment